reklama

Snílek alebo realista

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Snívať rozhodne treba, je to často krát to jediné, čo nám ostáva, čo nám pomáha, čo nás robí šťastnými, čo nám na chvíľu pomáha odísť z tohto, niekedy až príliš reálneho sveta. Poznám ľudí, ktorí ako keby snívali stále a nemali ani poňatie o okolitom svete. Neviem ako vám, ale mne tí ľudia neprídu nešťastní ani nijak nebezpeční, či už pre seba, alebo pre okolie. Je teda dobré mať hlavu v oblakoch, alebo byť nohami na zemi? Odpoviem na to diplomatický. Najlepšie je mať hlavu v oblakoch, ale nohami stáť pevne na zemi. Ak by som mala svojmu synovi, či dcére poradiť, povedala by som mu práve toto. Nech má neustále otvorené oči, ale aj srdce. A nech nezabúda snívať. Ľudia, ktorí prestanú snívať, vnútorne zomierajú. Už nič nechcú, o nič sa nesnažia, neposúvajú sa ďalej. Prízvukovala by som mu, aby sa nenechal presvedčiť a neprestal snívať. Možno takým ľuďom hrozí, že neodhadnú hranici snívania a nechajú sa uniesť, ale ja si takých ľudí aj tak vážim a mám ich rada. Myslím, že dokážu narobiť menej škody sebe a okoliu ako tí, ktorí sa pridajú na stranu nekompromisných realistov. Ak nemáte sen, ktorý si chcete splniť, tak len prežívate z dňa na deň a pochybujem, že poznáte zmysel vášho bytia. Mnoho snov je nerealistických a smiešne hlúpych, hlavne pre nás starších, ktorí ich počúvame od mladých. Ale aj my sme predsa chceli byť v ich veku superstar, milionári, mať BMW, presláviť sa vynálezom všetkých čias, či namaľovať druhú - lepšiu Monu Lisu. Ak je čo i len malá možnosť, že nás práve tieto túžby dostali tam, kde sme dnes, tak to za to stálo, túžiť po nich. Samozrejme pokiaľ sme spokojní s tým, kam sme sa dostali. Ak nič iné tak nám sny pomáhajú rozvíjať našu osobnosť, našu predstavivosť, fantáziu a tie predsa mnohých z nás živia. A nesnívajú len deti, či umelci. Snívame všetci, aj keď si to odmietame priznať a karháme svoje deti za to, že sú mysľou niekde inde. No občas uletieť do krajiny snov, nie je nič zlé. Pomáha nám to načerpať sily, zrelaxovať. Dáva nám to možnosť stať sa lepšími. Otázky, nad ktorými sme sa mali zamyslieť, boli na mňa až príliš „antisnovo" orientované. Priam nabádali k tomu, aby sme svojim deťom zakázali snívať. No ja na snívaní nič zlé nevidím. Ten, kto nesníva je chudobný duchom. Pre mňa je realita nudný pojem. A ochudobnená o možnosť snívať o tom ako ju zlepšiť je skľučujúce. A ak by som si mala vybrať medzi tým, či mi budú nadávať do snílkov alebo realistov. Radšej by som bola snílek. Všetci predsa chceme prežiť život o akom snívame. Tak už chápete prečo je snívanie dobré? Aby sme vedeli aký život chceme reálne žiť.

Lýdia Vargová

Lýdia Vargová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Príliš ťažká otázka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu